Vergoeding

De basis-kosten van een gemiddelde uitvaart liggen ruwweg tussen de € 2500 en € 3500.

Deze kosten zijn sterk afhankelijk van de verschillende diensten en goederen, waaruit wordt gekozen:

• het verzorgen en regelen van de uitvaart
  • verzorging van de overledene
  • een uitvaartkist
  • opbaring
  • vervoer van de overledene
  • volgauto('s)
  • dragers
  • rouwbrieven
  • rouwadvertentie(s)
  • condoléanceregister
  • uitvaartdienst in aula of kerk
  • koffie / koek tijdens condoléance of na de dienst
  • dankbetuigingen / bidprentjes

Daar bovenop komen de kosten van een crematorium voor een eventuele crematie en/of de gemeente voor het aankopen van een graf, ruimte voor het bijzetten van een urn, begraafrechten, vergunningen, administratiekosten etc. In geval van een begrafenis zal er meestal ook een grafmonument worden geplaatst.

De tarieven van de crematoria kunt u raadplegen op: Crematorium "Reestborgh" Meppel (http://www.yarden.nl/Uitvaartlocaties/Detail-vestiging/Yarden-Uitvaartcentrum-en-Crematorium-Reestborgh(Crematoria) ) en Crematorium "De Boskamp" Assen. (http://www.boskamp.nl/tarieven)

Indien u lid bent van onze vereniging, worden een aantal zaken verzorgd en worden de kosten hiervan tot een bedrag van € 1.300,- door de vereniging gedragen. Tegen de bijkomende kosten, welke niet door de vereniging worden betaald, kunt u zich eventueel bij verzekeren.